streda 4. júla 2012

Záverečný projekt

Prečo projekt. Doteraz celé naše školenie bola tá jednoduchšia časť. Získavali sme nové poznatky a zručnosti. Teraz ideme na tú ťažšiu časť, mali by ste urobiť záverečný projekt. Cieľom tohto projektu je overiť si svoje získané vedomosti a zručnosti prakticky a pripraviť sa tak školenie, aby prebehlo bez problémov.

Čo je cieľom projektu. Vašim projektom, ako som sa už niekoľko krát spomenul, bude séria praktických úloh (šesť), ktoré vám dávam v nasledujúcich príspevkoch*. Po ich zvládnutí ste pripravení už na všetko.

Ako máte pracovať. Úlohy robíte ich každý, pričom očakávam, že sa budete radiť a pomáhať si v skupinkách pri nich, prípadne si prácu rozumne rozdeľte. Až potom vyzvete mňa na pomoc.  Na komunikáciu, okrem tento sociálnej siete, máte možnosť textovej, hlasovej a videokomunikácie. Využite to.

Skupinky. Zoznam dvojíc máte na našej stránke gplus.to/skoleniemvp


Úloha č.1: Začiatok práce s blogmi - vytvorenie blogosféry

A) Každý z Vás si vytvorí vlastný blog s rozumnou adresou. Odporúčam svoje meno a priezvisko v adrese, aby sme sa vedeli orientovať. Ak nemáte meno a priezvisko, tak v nastaveniach služby blogger si to zmeňte. (Pomoc: Tí, čo už máte blog od dávna, tak si vytvoria nový blog. Tamten si môžu ponechať. Na službe blogger môžete mať viacero blogov. Máte na to videonávod v jednom z príspevkov a tiež návody v slovenčine na tomto Blogu. Takisto všetko nájdete na našej stránke gplus.to/skoleniemvp v časti O tejto stránke)

B) Každý z Vás sa pripojí k nášmu tímovému blogu., t.j. stane sa jeho prispievateľom
(Pomoc: Tí, čo tak neurobili, dostali novú pozvánku. Idú do emailu. Kliknú na odkaz, že súhlasia s pozvánkou. Prejdú do služby Blogger a dajú si zobraziť náš spoločný blog)

C) Na našom tímovom blogu pridajte do časti stránky odkaz na svoj blog, aby sme mali prepojený tímový blog s Vašimi blogmi.   Vo vašich blogoch zase dajte v časti stránky odkaz, linku na náš spoločný blog.

D) Na našom tímovom blogu si preštudujte všetkých päť príspevkov, ktoré som Vám tam zavesil a vyjadrite sa v nich komentárom. Budem veľmi povďačný za pekné nápady, čo by ste ešte chceli tam mať. Chcem vidieť, že ste samostatní, tvoriví ľudia (čo ste, len to chcem vidieť aj na blogu).

Dôležité: V komentároch tohto príspevku mi budete dávať spätnú väzbu, ako postupujete, čo ste už urobili. Ešte raz pripomínam raďte sa, pomáhajte si. Ak neviete ako skupinka kam z konopí, tak sa pýtajte iných skupiniek, a nakoniec mňa.

Úloha č.2: Výber témy SŠ na spracovanie

Poznámka: Túto úlohu nemôžete urobiť skôr, pokiaľ ste neurobili úlohu č.1, čo potvrdíte v komentári všetci v danej skupinke, že úlohu máte urobenú. A až po tomto čase môžete robiť túto úlohu.

A) Na linke dole máte dokument, kde sú témy (školiace dni), ktoré potrebujeme spracovať. Prosím vyberte si tému na hárku SŠ (sú tam štyri školiace dni). Každý tím jednu. A vpíšte tam svoj tím. Samozrejme tímy si po vzájomnej dohode môžu témy vymeniť.

B) Jeden z tímu vytvorí na svojom Google disku textový dokument s názvom školiaceho dňa podľa tabuľky a dá ho zdieľať kolegom v skupine a mne.
Poznámka: V tomto dokumente pripravíte svoj blogový príspevok o tom, ako má vyzerať návrh školenia na vami zvolený deň a nakoniec jednoduchým kopírovaním zavesíte na náš spoločný tímový a aj svoj blog.

C) Do komentára v tomto príspevku dajte skrátenú linku na Váš dokument , t.j. ak na ňu kliknem, tak sa dostanem do vášho dokumentu.

Úloha č.3: Príprava blogového príspevku

Poznámka: Túto úlohu robíte, ak ste urobili úlohu č.2.

A) Zorganizujte vo vašej skupinke google+ stretnutie, kde si prejdete body môjho príspevok z 1.školiaceho dňa a  prediskutujete ich, ako by mali vyzerať vo vašom školiacom dni.
(Pomoc: Je vhodné sa na dané stretnutie pripraviť, aby ste sa nezdržiavali. Odporúčam mať prejdené s poznámkami všeobecné zásady pri príprave,1.školiaci deň a Pedagogická stratégia. Urobiť si odpovede na dané body vopred. A na videokonferencii si už ich len prediskutovať.)

B) Rozdeľte si úlohy jeden stretnutie spustí a bude robiť jeho záznam. Druhý bude robiť poznámky do pripraveného google dokumentu z úlohy#c2 a písať závery, na ktorých ste sa dohodli.
(Pomoc: Je vhodné prekopírovať si príspevok 1.školiaci deň do google dokumentu, z úlohy č.2, ponechať jeho štruktúru a ostatné konkrétne veci. Rovnako je vhodné si tam už robiť svoje odpovede pred videokonferenciou z bodu A, ak tak urobí každý zo skupiny, tak tam bude každý bod dvakrát a tento výsledný dokument si okomentujete cez videokonferenciu)

C) Spracujete video z videokonferencie, zaveste ho na svoj google disk a jeho linku dáte do komentára v tomto príspevku.
(Pomoc: Odporúčam robiť videá po polhodinkách, t.j. po polhodine záznam zastavte, nechajte uložiť a druhú polhodinku spusťte nahrávaním odznova. Vyvarujete sa tomu, že ak by zlyhalo nahrávanie v niektorej časti, tak aspoň niečo mi budete vedieť zavesiť. Jeden veľký záznam je pre začiatočníka veľký risk. Ak si to budete deliť na polhodiny, tak si môžete vymeniť úlohy s nahrávaním a záznamom.)


Úloha č.4: Príprava e-obsahu k školeniu

Poznámka: Túto úlohu robíte, ak ste urobili úlohu č.3.

V školení by ste mali použiť aspoň raz okamžitú spätnú väzbu, t.j. e-hlasovanie.

E-hlasovanie
A) Pripravte si pre prvý školiaci deň Google formulár (každý v tíme), pomocou ktorého zozbierate osobné údaje počas prvého bloku 1.dňa školenia a zvyšné e-hlasovania.

B) Pripravte si e-hlasovania v Polleverywhere aj v Google dokumentoch, ktoré sa viažu na váš deň školenia. Využite okamžitú spätnú väzbu  na monitorovanie názorov a postojov svojich frekventantov, aby ste ich neučili to, čo už vedia alebo naopak, aby ste nenasadili laťku príliš vysoko.

Učebné materiály - prezentácie, multimédiá, elektornické texty, ukážky
C) Pripravte si Powerpointovú alebo Google prezentáciu k vášmu školeniu, ktoré budú sumarizovať aktivity a priebeh 1.dňa školenia
(Pomoc: Môžete si stiahnuť všetky prezentácie z nášho školenia, najlepšie je prevziať ich ako powerpointové prezentácie)

D) Pripravte si Powerpointovú alebo Google prezentáciu k vášmu školeniu, ktoré budú sumarizovať aktivity a priebeh vášho dňa školenia.
(Pomoc: Môžete si stiahnuť všetky prezentácie z nášho školenia, najlepšie je prevziať ich ako powerpointové prezentácie)

E) Pripravte si spoločný google dokument, v ktorom budete mať linky na všetky materiály a multimédiá, ktoré plánujete využiť v 1. školiacom dni, čoho návrh som Vám spracoval.

F) Pripravte si spoločný google dokument, v ktorom budete mať linky na všetky materiály a multimédiá, ktoré plánujete využiť vo svojom školiacom dni, čoho návrh robíte vy.

Poznámka: Výsledkom tejto úlohy budú linky na všetky dokumenty v komentároch na tento príspevok. Prosím nezabudnite minimálne mňa dať do zdieľania dokumentov, aby som si ich mohol pozrieť aj ja.


Úloha č. 5: Zavesenie blogového príspevku

Poznámka: Túto úlohu robíte, ak ste urobili úlohu č.4.

A) Sfinalizujte svoj blogový príspevok v google dokumente z úlohy č.2, ktorý bude predstavovať podrobnú osnovu Vami vybraného školiaceho dňa. Do príspevku sa nebojte dať obrázky, ďalej odkazy na videa, ukážky a pod.

B) Zaveste na náš spoločný blog tento príspevok, pričom dajte nám o tom dve správy. Jednu tu v komentári tohto príspevku, kde dá aj linku na blog, druhú ako nový vami vytvorený príspevok v Google+ (napr. rovno zo služby Blogger, ktorá po zavesení príspevku, Vám ponúka takúto možnosť)

C) Zaveste tento svoj príspevok každý zo skupinky aj na svoj blog.

D) Vo svojom blogu si každý kopírovaním a zavesením vytvorte príspevky z každého školiaceho dňa, aby ste na svojom blogu mali osnovy všetkých dní.

Úloha č. 6: Spracovanie alternatívnych dní pre ZŠ

Poznámka: Túto úlohu robíte, ak ste urobili predchádzajúcich päť úloh.
Ako ste si všimli, na základnej škole viacej priestoru venujeme jazyku ako literatúre, na strednej naopak. Preto 4. školiaci a 5.školiaci deň ZŠ sa líši od SŠ.

V tejto úlohe sa spoja dvojice, do jednej štvorice a do jednej pätice.
Zvolia si šéfa a každá z týchto dvoch skupín, si:

A) Vyberie alternatívnu tému pre ZŠ, ktorá je v dokumente dole na druhom hárku danej tabuľky. (Pomoc: Dole máte dve záložky SŠ a ZŠ, kliknete na ZŠ a vyberiete si tému na spracovanie).

B) Rozdelíte si úlohy a výsledkom práce každej z týchto dvoch skupín, bude nový blogový príspevok - spracovanie jednej alternatívnej témy na ZŠ. Do komentára tohto príspevku napíšete, akú štvoricu, päticu ste vytvorili. Tento komentár vytvorí šéf.

C) Po vytvorení blogového príspevku, šéf skupiny napíše do komentára tohto príspevku, že blog je hotový a dá do komentára linku na tento blog (neskrátenú).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára