4. školiaci deň Blog, blogovanie - opakovanie
Návrh priebehu školenia:
- cieľ: opakovanie poznatkov o blogu a blogovaní z 2. modulu, vytvorenie vlastného blogu, vytváranie hypertextových odkazov na iné blogy
- nástroje - internet, vzorové blogy, prezentácia, multimédiá
Základná stratégia školenia: od všeobecného ku konkrétnemu
Obsah školenia podľa portálu MVP:
Blog ako konverzačné médium
- diskusia: “Čo je to blog?” (Z1 - Z4)
- prezentácia vlastných skúseností s blogom
- vzorový blog a popis jeho jednotlivých častí
- výhody a riziká blogovania vo vyučovaní
- vytvorenie vlastného blogu a jeho prezentácia (Z5 - Z6)
- námety na vylepšenie vlastného blogu
Čo si mám vyskúšať pred týmto školením:
pripojenie na internet, vybrať si vhodné vzorové blogy, zopakovať si prácu s blogom, vidˇ: http://support.google.com/blogger/bin/answer.py?hl=sk&answer=175250
http://goo.gl/WrNSr
Čo si mám preštudovať, pozrieť pred týmto školením:
Zdroje:
Z1 - Základné administratívne kroky lektora
Z2 - Učebnica 1. modulu - Kol. autorov: Digitálna gramotnosť učiteľa, s. 67 - 68
Z3 - Učebnica 2. modulu - Kol. autorov: Moderná didaktická technika v práci učiteľa, časť 2.1.1 Sociálne siete (sociálne siete, blogovanie s. 10 - 15)
Z4 - Učebnica 3. modulu - Kol. autorov: Slovenský jazyk a literatúra pre SŠ, časť 1.2.2 Blog ako konverzačné médium s. 48 - 63
Z5 - Blogger - návod, ako si vytvoriť blog:
http://support.google.com/blogger/bin/answer.py?hl=sk&answer=175250
Z8 - Vzorové blogy
Čo si mám pripraviť na školenie:
Časový rozsah školenia: 9:00 - 15:30
(6 hodinové školenie a polhodinová obedňajšia prestávka)
Časový harmonogram činností:
9:00-12:00 Prvý blok školenia
9:00-9:45 Otvorenie školenia a administratívna činnosť
Aktivita lektora
Spoločná aktivita
Diskusia - každý frekventant prezentuje vlastné skúsenosti práce s blogom.
Prostredníctvom hlasovania cez Polleverywhere, otvorené odpovede:
1. Ktoré blogy poznáte? http://goo.gl/yCQoJ
2. Ktoré blogy radi čítate a prečo? http://goo.gl/6u85K
3. Máte svoj vlastný blog? Uveďte svoju webovú adresu naň. http://goo.gl/BDU7n
4. Využívate blog pri vyučovaní literatúry? Prečo áno/nie? http://goo.gl/6u85K
9:45-10:45 Predstavenie viacerých vzorových blogov
Z6 - Video J. Hanč: Ako si vytvoriť blog: http://goo.gl/WrNSr
Z7 - Videokonferencia - Mgr. Sabol: Blogovanie 1.časť Blogovanie: http://goo.gl/Mrxw9 Z8 - Vzorové blogy
Čo si mám pripraviť na školenie:
- Otázky k diskusii o blogu
- Elektronické linky vzorových blogov
- Video ako vytvárať blog
- Formuláre na hlasovanie
Časový rozsah školenia: 9:00 - 15:30
(6 hodinové školenie a polhodinová obedňajšia prestávka)
Časový harmonogram činností:
9:00-12:00 Prvý blok školenia
9:00-9:45 Otvorenie školenia a administratívna činnosť
Aktivita lektora
Lektor privíta frekventantov, otvorí dnešné školenie. Súčasne kontinuálne vykonáva administratívnu činnosť (Z1). V “pauzách” fotografuje skupinu, pričom na fotkách sú aj plagáty projektu. Oboznámi prítomných s časovým harmonogramom.
Spoločná aktivita
Diskusia - každý frekventant prezentuje vlastné skúsenosti práce s blogom.
Prostredníctvom hlasovania cez Polleverywhere, otvorené odpovede:
1. Ktoré blogy poznáte? http://goo.gl/yCQoJ
2. Ktoré blogy radi čítate a prečo? http://goo.gl/6u85K
3. Máte svoj vlastný blog? Uveďte svoju webovú adresu naň. http://goo.gl/BDU7n
4. Využívate blog pri vyučovaní literatúry? Prečo áno/nie? http://goo.gl/6u85K
9:45-10:45 Predstavenie viacerých vzorových blogov
Aktivita lektora (Z8)
www.jurajsabol.sk
http://davidkralik.blog.sme.sk
http://gjarsjal.blogspot.com/
http://marianminarik.blog.sme.sk/
Lektor prezentuje vzorové blogy. Popisuje, z akých častí všeobecne sa blogy skladajú (názov blogu, anotácia blogu, aktuálny blogerský príspevok, texty, grafické prvky, fotogaléria na blogu, hypertextové odkazy, odkazy na iné blogy a pod.).
Spoločná aktivita
Hlasovanie cez Polleverywhere 1. Ktorý blog považujete za lepší? http://goo.gl/b0wZn
2. Ktorý z blogov je pre Vás prehľadnejší, logickejší? http://goo.gl/bBTzB
3. Ktorý blog by vám vedel pomáhať pri vyučovaní? http://goo.gl/wZrRE
Diskusia k hlasovaniu, argumenty frekventantov, prezentácia vlastných skúseností.
10:30 - 10:45 krátka prestávka na občerstvenie
10:45-12:00 Tvorba vlastného blogu - video
Aktivita lektora - praktická ukážka
M. Rúfus http://www.tvlux.sk/archiv/play/998/poezia
alebo
M. Válek http://www.youtube.com/watch?v=bEVd1QEriVE&feature=relmfu
Aktivita frekventantov
Pripravujú zoznam otázok, ktoré by po vzhliadnutí videa položili svojim žiakom.
Napr. M. Válek:
1. Ktoré básnické zbierky si si zapamätal?
2. Čím bol Válek kontroverzný básnik?
3. Aké spoločenské funkcie zastával Válek?
4. V čom sa líši Válkova poézia od poézie M. Rúfusa, napriek tomu, že sú to takmer vrstovníci?
5. Ktorým slovám si nerozumel?
Inšpirácia pre vlastnú tvorbu so žiakmi na hodinách literatúry alebo na seminároch z literatúry: http://www.youtube.com/watch?v=uKaNicuCuW8&feature=em-uploademail
12:00-12:30 Obedňajšia prestávka
12:30-15:30 Druhý blok školenia
12:30-14:00 Vytváranie vlastného blogu
Aktivita lektora
Lektor predstaví stručne pokračovanie dnešného školenia.
Samostatná aktivita
Frekventanti vytvárajú blog podľa inštrukcií lektora. Apelujeme na ich grafickú i obsahovú tvorivosť, samostatnosť (Z5 - Z6):
http://support.google.com/blogger/bin/answer.py?hl=sk&answer=175250
http://goo.gl/WrNSr
13:30-14:00- časová rezerva
13:45-14:00 - prestávka, kopírovanie fotografií zo školenia na portál
14:00-15:30 Hlasovanie
Aktivita frekventantov
Frekventanti elektronicky zhodnotia školenie hlasovaním cez Google formulár, ktorý obsahuje tieto otázky:
- Aký ste mali pocit z dnešného školenia: veľmi dobrý, dobrý, neutrálny, zlý, veľmi zlý
- Dnešné školenie mi dalo: veľa, skôr viac ako menej, skôr menej ako viac, málo
- Slovné hodnotenie - najdôležitejšia myšlienka
- Čomu ste najmenej rozumeli, alebo čo by ste potrebovali viac vysvetliť?
- Otázka, čo by ste sa spýtali?
Dotazník nájdete tu: http://goo.gl/zqsUp
Aktivita lektora - vyhodnotenie hlasovania, zodpovedanie otázok
15:20 - 15:30 Vypnutie počítačov a digitálnej techniky
15:30 Koniec školenia a odchod frekventantov
15:30-15:45 Odovzdanie miestnosti a odchod lektora
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára