3. deň školenia
Výmena informácií - komunikácia, E-hlasovanie, videokonferenciaČasový rozsah školenia: 9:00 - 15:30 (6 hodinové školenie a polhodinová obedňajšia prestávka)
- cieľ 3. dňa školenia: Sociálna sieť Google+ a možnosti komunikácie, E-hlasovanie (str. 35 - 47,
použitie v slovneskom jazyku
- nástroje 3. dňa školenia - interaktívna tabuľa, e-hlasovanie, prezentácia, multimédiá
Základná stratégia školenia: Dominantne - Od všeobecného ku konkrétnemu
Obsah školenia podľa portálu MVP:
Čo si mám vyskúšať a preštudovať pred týmto školením:
- všetky digitálne technológie, ktoré budú použité v rámci 3. dňa školenia.
- Zdroje z dištančného školenia (prístupné aj na Školenie lektorov SJL http://goo.gl/jNhil )
Z2 - Učebnica A 3. modulu - Využitie IKT v predmete slovenský jazyk - Vzájomná výmena informácií,
Z reálnej do virtuálnej triedy
Z3 - Kompletný Youtube videosprievodca o Google+ http://goo.gl/I2Vjf
Z4 - Hlasovanie cez Polleverywhere- slovné mračno Dr. Hanč, video cca 7 min.,
http://youtu.be/NyYIcy8HZB4
Z5 - PowerPointová prezentácia E hlasovanie. p. Kesselová, http://goo.gl/bD5Jw alebo
prezentácia 3. školiaci deň http://goo.gl/Bdn2j /
Z6 - Ako hlasovať cez google formulár – video 5 min. http://goo.gl/dHc13 Z7 - Práca s kruhmi video cca
Z8 - Užitočné rozšírenia google+ video 10 min + linky na ich inštaláciu http://goo.gl/GNVhn
Z9 - PowerPointová prezentácia “Komunikácia” http://goo.gl/2TpDC Z10 - PowerPointová prezentácia p. Keseelová - Dva pohľady na IKT v SJL - http://goo.gl/7bQ41
Z11- Dokument „Organizácia záverečných prác“, ktorý je k dispozícii na portáli v menu Záverečná práca
a skúška/Pokyny a Dokumenty.
Čo si mám pripraviť na školenie:
- Otázky na E-hlasovanie
- Prezentácie k jednotlivým blokom
- Elektronický zoznam liniek k prezentovanému e-obsahu pre rýchle otvorenie
Časový harmonogram činností:
9:00-12:00 Prvý blok školenia
9:00-9:45 Otvorenie školenia a administratívna činnosť
Aktivita lektora
- privítanie frekventantov, oboznámenie s obsahom ( Sociálna sieť Google+, E-hlasovanie, videokonferencia)
- administratívnu činnosť, fotografovanie skupinky (na fotkách sú aj plagáty projektu, on, skupina) .
- “Kontrola” plnenia úloh z predchádzajúcich stretnutí. Prezantácie úloh 1 - 2 frekventantov, ich skúsenosti a rady kolegom.
- Frekventanti skontrolujú plnenie svojich úloh na portáli MVP, prejdú na internetovú stránku Google formulára, kde elektronicky odovzdajú vyhodnotenie svojej doterajšej práce - prehľad plnenia online úloh.
- Zozbieranie údajov o plnení úloh - jemný tlak a pomoc frekventantom
- lektor vytlačil všetky papiere (časť z nich založí do záznamov, časť odovzdá frekventantom)
- fotografie ako dokumentácia zo školenia
9:45-10:45 Predstavenie časti IKT - Vzájomná výmena informácií
Aktivita lektora (DT- prezentácia, IT)
- Lektor predstaví stručne spôsoby komunikácie PowerPointová prezentácia “Komunikácia” http://goo.gl/XeTsW
- Google+ http://goo.gl/F2zWp
- Lektor už na prvom stretnutí zistil, kto používa gmail, požiadal o vytvorenie účtu na gmaili, stavia na tom, že každý účastník má konto na G+
- Spoločne prechádzajú možnosťami komunikácie - lektor prostredníctvom interaktívnej tabule ukazuje - frekventanti hovoria svoje skúsenosti s používaním Google+ a záložiek
Spoločná aktivita
1. Vytvorte si na google+ kruh študijnej skupiny MVP
2. Vo dvojiciach vyskúšajte aspoň 3 druhy komunikácie cez google+(niekoľko replík na tému IKT vo vyučovaní SJL)
3. Prezentácia dialógov pred skupinou - dobrovoľná - aspoň 2 skupiny
Požadovaný výstup aktivít
Frekventanti by sa mali zoznámiť so základnými ideami a možnosťami siete Google +, uvedomiť si možnosti využitia v predmete SJL - kvôli digitálnej spoločnosti a novým kompetenciám - aby bolo vyučovanie efektívnejšie a úspešnejšie, aby záujmy a potreby žiaka boli ako prostriedok využité na jeho učenie sa.
10:30-10:45 krátka prestávka na občerstvenie aj s časovou rezervou
Využitie prestávky na kopírovanie fotografií zo školenia na portál, poradenstvo k nesplneným online aktivitám
10:45-12:00 Hlasovacie zariadenie
Aktivita lektora - Google Formulár - používanie hlasovacích zariadení http://goo.gl/gKNRO
- Výklad - Zmena pohľadu na získavanie spätnej väzby, spôsoby hlasovania na hodinách SJL -PollEverywhere, Google Formulár, kliker; LMS Moodle?
http://goo.gl/VG2s4 prezentácia vytvorená k celému 3. školiacemu dňu
Počas tejto prezentácie sa vykonávajú niektoré aktivity znázornené v prezentácii
Video ukážka aktivácie služby PollEveryWhere Z4 http://youtu.be/NyYIcy8HZB4
Aktivita frekventantov
- Úloha č.1: Zaregistrujte sa na PollEverywhere
- Úloha č. 2: Vytvorte 4-členné skupinky. Jeden tvorí hlasovanie s otázkou (téma vzťahujúca sa k IKT a SJL), traja odpovedajú. Prestriedajte sa.
- Úloha č. 3: Vytvorte slovné mračno z odpovedí vo svojich skupinách.
Spoločné hodnotenie a diskusia - slovné mračno - http://www.polleverywhere.com/free_text_polls/LTEzNzgzNzg5NDc
Lektor pomáha radou pri nejasnostiach, spolu s frekventantmi v diskusii prejde odpovede z daných úloh, pýta sa na pocity. Vyhodnotenie slovného mračna a diskusia.
12:00-12:30 Obedňajšia prestávka
12:30-15:30 Druhý blok školenia
12:30-14:00 Práca frekventantov s Google Formulárom
Aktivita lektora
- Ako hlasovať cez google formulár a web – video 5 min. http://goo.gl/dHc13
- ako hlasovať Google formulár 1 - http://goo.gl/DDMrc
Spoločná aktivita
Vytvorte v Google formulári hlasovanie s tromi otázkami na ľubovoľnú tému z vyučovania SJL tak, aby sa na každú z nich odpovedalo inou formou:
ØText
ØVýber z možností
ØOznačovacie políčka
ØIná forma
Požiadajte 3 kolegov, aby zahlasovali a zobrazte výsledky hlasovania.
Spoločná aktivita 2
Zopakujeme - formou hry vlak (kartičky, ktoré obsahujú a/ odpoveď b/ otázku . jeden číta otázku; ten kto má na kartičke odpoveď - prečíta odpoveď a následne prečíta ďalšiu otázku; takto prechádzajú informácie cez všetkých účastníkov); po hre spoločné zamyslenie, ako túto didaktickú hru realizovať prostredníctvom IKT (zdieľanie na disku?, otázky poslané mailom? SMS?)
Rozvinieme diskusiu o hlasovaní, porovnávame výhody a nevýhody uvedených spôsobov hlasovania, hľadáme možnosti ich najlepšieho vyzužitia pri jednotlivých témach vo vyučovaní SJL.
Aktivita lektora (DT- prezentácia, IT)
- Posledná časť dnešného školenia, s otázkou: Pozeráme sa na IKT a vyučovanie slovenského jazyka ako módne partnerstvo z donútenia alebo prirodzenú a užitočnú symbiózu?
V približne 45 minútovej prezentácii lektor predstaví využitie IKT z dvoch pohľadov. V jednom čerpá zo zdroja Z10 http://goo.gl/7bQ41
- V druhom pohľade ukončí pedagogickú časť školenia a to tým, že stručne predstaví na záver základný cieľ MVP projektu:
Aktivita frekventantov
Frekventanti elektronicky zhodnotia školenie hlasovaním cez Google formulár, ktorý má tieto otázky:
- Aký ste mali pocit z dnešného školenia: veľmi dobrý, dobrý, neutrálny, zlý, veľmi zlý
- Čo mi dalo dnešné školenie: veľa, skôr viac ako menej, skôr menej ako viac, málo
- Slovné hodnotenie - Najdôležitejšia myšlienka
- Čo mu ste najmenej rozumeli, alebo čo by ste potrebovali viac vysvetliť
- Otázka, čo by ste sa spýtali
13:45-14:00 - prestávka, Kopírovanie fotografií zo školenia na portál
14:00-15:30 Z reálnej do virtuálnej triedy alebo videokonferencia v škole
Lektor s použitím PowerPointovej prezentácie (jej pokračovanie) http://goo.gl/VG2s4 a IT vysvetlí spôsob fungovania videokonferencie - pozývateľ, otvorenie stretnutia, pripojenie sa ďalších účastníkov k videokonferencii, možnosť pripomienkovať počas videokonferencie aj písomnou formou v ľavom okne “rozhovor”.
- Keďže frekventanti už sú používateľmi google+, vyskúšajú si fungovanie videokonferencie v skupinkách, napr. po štyroch (podľa počtu frekventantov v skupine) ak sú v učebni mikrofóny a slúchadlá.
Pomocou google formulára alebo na IT napíšte aspoň po 1 návrhu, pri akej príležitosti by sa dala použiť videokonferencia vo vyučovaní SJL: a) v ZŠ
b) v SŠ
Spoločná diskusia kde všade a ako sa dá videokonferencia uplatniť vo výchove a vzdelávaní.
Aktivita pre frekventantov - dištančná časť
- V tejto aktivite lektor na IT a frekventanti na počítačoch sa prihlásia na portál modernizaciavzdelavania.sk, pozrú si tretiu online aktivitu dištančnej časti vzdelávania:
Názov aktivity : | A3 Hlasovanie |
Zadanie aktivity : | Vypracujte prípravu na vybranú jazykovú tému, v ktorej použijete hlasovacie zariadenie. Túto prípravu pošlite trom kolegom zo skupiny účastníkov kurzu a požiadajte ich o názor na váš námet (vložený formou komentárov priamo do textu). Vylepšite svoju prípravu tak, že spracujete aj pripomienky svojich kolegov. |
- Pravidlá práce, komunikácie. V tomto okamihu lektor vysvetlí základné a jasné pravidlá práce na úlohe A3, dodržiavania termínov, komunikácie v prípade nejasností a problémov, upozorní, že na ďalšie školenie 2-3 frekventanti odprezentujúi svoje online aktivity.
Doplnková spoločná aktivita
Záverečná práca.
Diskusia o možných témach a typoch; Stanovené typy záverečných prác sú: didaktický projekt, kvalifikovaný návrh učebnej pomôcky na báze IKT s návrhom metodiky použitia, výskumná práca.
rozdiely pojmov Didaktický projekt; Metodika
Zdôrazniť potrebu naštudovať si na portáli MVP
Doplnková samostatná aktivita
V prípade časovej rezervy môžu frekventanti pracovať na svojej online aktivite. V žiadnom prípade nesmú frekventanti odísť skôr ako po 6,5 hodine od začiatku školenia, v tomto prípade o 15:30. Chodia pravidelné neplánované kontroly, a nesplnenie povinností môže mať anuláciu mzdy a tohto školenia pre lektora aj frekventantov.
15:20 - 15:30 Vypnutie počítačov a digitálnej techniky
15:30 Koniec školenia a odchod frekventantov
15:30-15:45 Odovzdanie miestnosti a odchod lektora
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára